Naturdemokraterna !!


Det är ett nytt parti som kommer att starta.. Dom har fått både negativ och positiv respons. Av mig är det faktiskt positiv respons. Dom är för NOLL tolerans av varg i Sverige, dom får helt enkelt inte plats här. Då det är så att idag finns det varg i mellersta delarna av vårat land. Samerna vill inte ha vargen för den äter upp deras renar och södra Sverige blir för dyrt att inhängna. Så då har vi mellersta delarna kvar. Jag bor i ett vargrevir det sk. Korsåreviret. Det börjar nu hända ganska mycket med vargen involverad, den visar sig oskygg, går bland hus och trädgårdar. Det är bara en tidsfråga till det händer något som vi inte vill. Det finns ju faktiskt en orsak till varför vargen en gång i tiden blev utrotad. Det finns ett enormt hat men även en enorm kärlek mot vargen. Vargen är ett otroligt fint djur, det tycker jag oxå och det är väldigt fascinerande att höra alla i kör när dom ylar på skogen. Det är en mäktig känsla att ha dom så nära inpå. Men det är förödande för oss som äger tamdjur. Dom kan göra så stora skador på våra djur och det är något man inte önskar man behövde vara med om. Men allt tyder på att dessa angrepp på våra tamdjur kommer att bli vardagsmat. Vill vi det?? Är vi beredda på att offra våra tamdjur till mat åt vargen? Våra familjemedlemmar? Jag är inte det iallafall.. Lyssnade på Gunilla på radio 1 med Hasse Aro.. Fantastiskt bra talat Gunilla, det som skrämde mig mest var dom som ringde in och talade på att vargen är ett snällt djur som inte gör någon illa.. Vänta lite nu.. Vargen är ett ROVDJUR.. Inte ett keldjur.. Vargen äter bla våra tamdjur men även djuren i skogen som älg. Jag kommer att stödja Naturdemokraterna.. Dom har min röst..

En sida jag rekommenderar er alla att läsa är : VARGFAKTA

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0